Nota de prensa manifestación Bolintxu Bizirik: Ampliación Supersur Ez!

Berriak

BOLINTXU BIZIRIK

Gaur larunbatean Bolintxu Bizirik lelopean burutu egin da manifestazioan 2000 pertsona baino gehiago bildu dira. Lehenik eta behin, Bolintxuko haranaren kontserbazioa exijitzeko manifestazion egon diren guztiei eskerrak eman nahi dizkiegu. Larunbatean egon garen guztiok premiazkoa dela ibar hori zaintzea pensatzen dugu, biodibertsitate eta paisaia-balio handia duelako, eta Bilboko udalerriko berezko altxor naturala delako. Supersur handitzeak Bolintxu harana suntzituko du, autopista honek ez ditu A-8 autobideko trafiko-arazoak konpondu, erabilera ez da aurriikusitako erabileraren erdira iritsi, eta gainera, Bilbo Metropolitarraren guztizko trafikoaren zati txiki bati (%6) zuzenduta dago.

Unai REMENTERIA jaunaren adierazpenak eta gero, manifestazioan egon direnek meritu gehiago dute, kontuan hartuz prentsa-titular batzuek esaten dutena: Bolintxuri ez zaiola “eraso egiten” edo “ Bolintxuren ingurumen-inpaktuak minimizatzeko saihestuko da”; titular hauek gezur hutsak dira eta gainera herritarrak nahasi egiten dituzte. Bitartean, Errekaldeko bizilagunak ahaztuak izan dira, eta 40 urte daramatzate, A-8 bidezubia jasotzen.

Bolintxuk inpaktu handiak izango ditu, ez bakarrik guk esaten dugulako, baizik eta Ingurumen Eraginaren Adierazpenak esaten duelako. Ingurumen-inpaktuaren adierazpenean jasotzen den bezala, obrek 31 inpaktu eragingo dituzte naturan, horietako 11 larriak direnak. Bolintxu harana, Arnotegi mediaren ekialdeko hegala eta Seberetxe auzoaren ingurua izango dira naturgune kalteatuenak.

Nahiz eta jakin gero eta zailagoa dela, manifestazioan jaso dugun laguntzarekin, kanpainan jasotako 4000 sinadura baino gehiagoren babesekin, eta herritarren, ekologisten, sindikatuen eta alderdien laguntzarekin, borrokatzen jarraituko dugu. Horregatik, Foru Aldundiari obren moratoria eskatzen jarraituko dugu, Bolintxua, Bilboko azken basoa, salbatzeko. Jokoan dagoena ez da soilik bizitza basatiaren gotorleku txiki hori, gure gurasoen oroimenaren zati bat desagertzeko arriskuan dagoela ere esan dezakegu. Aurrera jarraitzen uzten baditugu, denok galduko dugu, baina, batez ere, gure seme-alabek galduko dituzte.

Azkenik, Buiako eta Seberetxeko bizilagunei, zuzen afektatuak izango direnak, laguntzeko eta adore emateko mesu bat bidaltzen diegu.

BOLINTXU BIZIRIK!!!-SUPERSUR HANDITZEARI EZ PLATAFORMA
ATXIKIMENDUA EMAN DUTEN TALDEAK
TALDE EKOLOGISTAK:-Biziz Bizi- Eguzki-Ekologistak Martxan-Izate Ingurigiroaren taldea- Sagarrak- Zain dezagun Urdaibai.
AUZO ELKARTEA: Bilboko Auzo Elkarteen Federazioa-Buia Auzo- Elkartea- Irala Auzo- Elkartea- Recalde Recalde- Zabala Auzo Elkartea- Martinez- Repélega Portugalete Auzo Elkartea.
GIZA TALDEAK: Komite Internazionalistak- Desazkundea- Izarbeltz- Mugarik gabe-Paz con Dignidad-15M Bizkaia- Autopista Kanpora Errekalde- Berri-Otxoak.
SINDIKATUA: CC.OO- CNT- ELA-EHNE Bizkia-ESK-LAB-STEILAS- Hiru.
TALDE POLITIKOAK: EH Bildu-Alternatiba- Equo- Goazen Bilbao-Podemos-Sortu-Udalberri- Ernai.

BOLINTXU BIZIRIK

En la manifestación que se ha realizado este sábado 26 de enero, bajo el lema BOLINTXU BIZIRIK, se reunieron más de 2000 personas. En primer lugar, agradecer a todos los participantes que se manifestaron para exigir la conservación del Valle del Bolintxu, e igualmente a los grupos que se han
adherido a esta convocatoria. Todos los que estuvimos pensamos que es necesario conservar este valle, que por su gran biodiversidad y valor paisajístico, es el gran tesoro natural del municipio de Bilbao y se quiere destruir por la construcción de la ampliación de la Supersur. Una autovía que no ha arreglado los problemas de tráfico de la A-8, que no ha llegado a la mitad de las previsiones de uso y además está dirigida a una pequeña parte, el 6%, del tráfico total del Bilbao Metropolitano. Mientras tanto se ha olvidado a los vecinos de Rekalde que llevan 40 años soportando el viaducto de la A-8.

La participación en esta acción tiene todavía mas merito después de las declaraciones del Sr. Unai Rementeria y sobre todo de su reflejo en algunos titulares de prensa, en los que se decía, entre otras cosas, que al Bolintxu no se le iba “atacar”, o que “se evitará para minimizar impactos ambientales” lo que es una soberana mentira y ha creado confusión en la ciudadanía.

El Bolintxu va sufrir importantes impactos no porque lo digamos nosotros si no porque lo dice la Declaración de Impacto Ambiental del tramo que se va a construir. En este documento se recoge que las obras provocarán 31 impactos sobre la naturaleza, 11 de ellos de carácter severo y que las zonas más afectadas serán la ladera este del Arnotegi, el barranco del Bolintxu, y el barrio de Seberetxe.

Aunque sabemos que cada vez es más difícil, con el apoyo recibido en la manifestación, con las más de 4000 firmas y apoyos recogidos en la campaña y con las adhesiones de asociaciones de vecinos, ecologistas, sindicatos, y partidos políticos, seguiremos pidiendo a la Diputación una moratoria de las obras para preservar el Bolintxu, el ultimo valle de Bilbao. Lo que está en juego no es sólo ese pequeño reducto de vida salvaje, también corremos el riesgo de ver desaparecer parte de la memoria de nuestros padres y nuestras madres y de aquéllos que les precedieron. Si permitimos que sigan adelante habremos perdido todos, pero, sobre todo, habrán perdido nuestros hijos e hijas.

Por último un mensaje de apoyo y de ánimo a los Barrios de Buia y Seberetxe que van a ser directamente afectados por estas obras

BOLINTXU BIZIRIK- PLATAFORMA AMPLIACIÓN SUPERSUR EZ
GRUPOS QUE SE ADHIEREN A LA CONVOCATORIA
GRUPOS ECOLOGISTA: Asociación Medioambiental Izate- Biziz Bizi- Eguzki- Eguzki Barakaldo- Ekologistak Martxan- Sagarrak- Zain Dezagun Urdaibai.
ASOCIACIONES DE VECINOS (AAVV): Federación de Asociaciones de Vecinos-AAVV Buia- AAVV Irala- AAVV Recalde- AAVV Zabala- AAVV Martinez- Repélega Portugalete.
GRUPOS SOCIALES:CComites internacionalistas-Desazkundea- Izarbeltz – Mugarik gabe- Paz con dignidad- 15M Bizkaia- Autopista Kanpora Rekalde- Berri-Otxoak .
SINDICATOS: CC.OO- CNT- ELA-EHNE Bizkia-ESK- LAB- STEILAS.
GRUPOS POLITICOS: EH Bildu- Alternatiba- Equo- Goazen Bilbao-Podemos- Sortu-Udalberri- Ernai.