Euskal instituzioak herri palestinarraren eskubideen urratze etengabeen eta kolonizazio israeldarraren konplize dira.

Deialdiak-Convocatorias

 

Agentes sociales y partidos políticos vascos exigen  a la Diputación Foral de Bizkaia que desestime el convenio con la aceleradora israelí SOSA.

Joan den maiatzaren 15ean, herri palestinarrak Nakba-ren 70. urteurrena oroitu zuen. Arabiarrez “hondamendia” esanahia duen izendapen honek, Estatu Israeldarraren okupazio, kolonizazio eta garbiketa etnikoan oinarritutako politiken abiapintua adierazten du. Duela 70 urte hasitako prozesu honek gaur egun jarraitzen du, “Etengabeko Nakba egoera” deritzona emanez.

Martxoaren 30etik, Palestinar Lurraren eguna hain zuzen ere, eta Nakbaren 70. urteurren egunera arte iraun duten “Itzuleraren Martxa” izenez ezagutzen den sei astetako mobilizazio herrikoi boladan zehar, israeldar ejertzitoak 112 palestinar erail (hauen artean 13 adingabeko) eta 13.000 zauritu ditu. Guzti hau Gazako Zerrendan bakarrik.

Baina herri palestinarraren eskubideen urratze etengabeak eta kolonizazio israeldarra ezinezkoak izango lirateke Israeli inpunitatea eskaintzen dioten potentzia handi eta nazioarteko enpresen konplizitatea gabe. Euskal instituzioak ez dira salbuespen bat.

Honegatik, Bilboko Israeli Boikot, Desinbertsio eta Santzioen Kanpainarekin bat egiten dugun eragileek hurrengo mobilizazioak deitzen ditugu:

MANIFESTAZIOA. Maiatzak 31, 19:00tan, Arriaga Plazatik.

  • ELKARRETARATZEA. Ekainaren 1ean, 11:00tan, Bizkaiko Foru Aldundiaren aurrean. Bitartean, Bizkaiko Diputatu Nagusiari, Unai Rementeria Maizi, eskutitz bat emango zaio.

Azkenik, bilbotar orori palestinaren askapenarekiko elkartasuna adieraztea, eta Israelgo Estatuaren aurkako boikot, desinbertsio eta zigor ekimenetan parte hartzea eskatu nahi diogu.

El pasado 15 de mayo, el pueblo palestino conmemoró el 70 aniversario de la Nakba, el desastre en árabe, con el que se señala el comienzo de las políticas de ocupación, colonización y limpieza étnica por parte del Estado de Israel. Un proceso que continúa hoy en día, en lo que se conoce como la Nakba continua.

Desde el 30 de marzo, Día de la Tierra Palestina, y durante las seis semanas de movilizaciones populares enmarcadas dentro de la conocida como Marcha del Retorno, que culminaron con la conmemoración del 70 aniversario de la Nakba, el ejército israelí ha asesinado a 112 palestinos y palestinas, incluyendo 13 menores; y herido a más de 13.000 personas solo en la franja de Gaza.

Pero la colonización israelí y las continuas violaciones a los derechos del pueblo palestino no se podrían mantener sin la complicidad de las grandes potencias y empresas internacionales que le brindan una gran impunidad. Las instituciones vascas no son una excepción.

Por ello, las organizaciones y colectivos que hacemos parte de la Campaña de Boicot, Desinversiones y Sanciones al Estado de Israel en Bilbao, convocamos:

  • MANIFESTACIÓN. 31 de mayo a las 19:00 desde la Plaza Arriaga.
  • CONCENTRACIÓN. 1 de junio a las 11:00 frente a la Diputación Foral de Bizkaia. Durante la concentración se hará entrega de una carta al Diputado General de Bizkaia, Unai Rementeria Maiz.

Por último, llamamos a los bilbaínos y bilbaínas a que expresen su solidaridad con la lucha del pueblo palestino por su liberación y que participen en las iniciativas de boicot, desinversión y sanciones contra el Estado de Israel.